30 April 2015

Introducing my new Stencil Collection



I've been working on my new stencil collection for some time, so I'm thrilled to finally tell you all about it! 

There are 21 stencils in the collection, reflecting a broad range of styles – from bohemian to neoclassical, vintage floral to warehouse and modern retro to French elegance. Simply use my paint, Chalk Paint®, to apply my stencils to furniture, floors, walls... and even fabric!

I've designed my stencils so that they can be used in various ways – on their own as a simple design, repeated to make a pattern, or used to create a border. I love to create random, overlapping patterns with my stencils – this is so easy to do and looks effortlessly elegant.

Stencilling is very easy, and little equipment is needed. Some people use masking tape and tape measures, but I don't tend to, I just use my hands to hold the stencil in place, and position them by eye.

My stencils will be available at participating Stockists shops throughout Europe, North America, Australia, New Zealand, and Canada. 



I can't wait to see your stencilling projects. Post them on social media with #AnnieSloanStencils to share them with me!

Yours, Annie

3 comments:

  1. Ooh I am really liking the look of these! Can't wait to give them a go :)

    ReplyDelete
  2. Bonjour Annie
    La traduction française de vos posts par google étant particulièrement mal faite, et découvrant aujourd'hui votre blog très beau et sympathique, je me permets de vous proposer dans ce commentaire , une traduction française plus correcte ;) La voici : J’ai travaillé sur ma nouvelle collection de pochoirs depuis un certain temps, et je suis ravie de vous en parler enfin !

    Les 21 pochoirs de ma collection correspondent à un large éventail de styles - de bohème à néoclassique, vintage floral à l'entrepôt et du rétro moderne à l'élégance française. Il suffit d'utiliser ma peinture, peinture Chalk ®, d'appliquer mes pochoirs pour meubles, sols, murs ... et même sur tissu . Mes pochoirs sont conçu de telle sorte qu'ils peuvent être utilisés de différentes façons - seul, tout simplement ou comme modèle à répéter , ou t encore utilisée pour créer une frise ou une limitation. J’ aime aussi l’imprévu, l’inattendu comme par exemple plusieurs modèles de pochoirs qui se chevauchent ( C’est si facile à faire et donne un look très élégant.
    La technique du pochoir est très facile à mettre en oeuvre , et peu de matériel est nécessaire. Certaines personnes utilisent le scotch ou le « masking tape » mais personnellement , je préfère utiliser mes mains pour maintenir le pochoir et le repositionner s’il le faut au vue de ce que je vois.

    Mes pochoirs seront disponibles chez mes distributeurs dans les magasins à travers l'Europe, l'Amérique du Nord, Australie, Nouvelle-Zélande et le Canada.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete